Koningsdag

Koningsdag gaat door

By april 22, 2020februari 28th, 2022No Comments

Koningsdag in Ulvenhout gaat toch door

Oranjevereniging Ulvenhout is al een tijdje achter de schermen bezig om aan te kunnen sluiten bij de  landelijke plannen voor Koningsdag en deze toch nog een beetje aan te kunnen vullen. Natuurlijk allemaal met inachtneming van de richtlijnen in verband met het coronavirus.

Vlag uit

Om 10.00 uur begint 27 april a.s de Nationale Aubade met het zingen van het Wilhelmus. Uiteraard willen wij aan alle inwoners van Ulvenhout vragen om ook dit jaar de vlag uit te hangen.

Kleurwedstrijd

Voor de kids organiseren wij een kleurwedstrijd. De kleurplaten liggen vanaf zaterdag 18 april bij de Jumbo, Albert Heijn en Bakkerij Van Disseldorp. Ook kunnen de tekeningen van onze website en Facebookpagina gedownload worden. Achterop de kleurplaat staat een kroon om zelf in elkaar te knutselen en te versieren. Zorg dus dat je twee exemplaren meeneemt als je allebei wilt maken!

De tekening en / of een foto van jezelf met een mooi versierde kroon kun je, om in aanmerking te komen voor een leuk prijsje, vóór 27 april plaatsen op onze Facebookpagina of sturen naar: wedstrijd@oranjeverenigingulvenhout.nl.

Staat je tekening op Facebook? Lever deze daarna in bij de speciale inlever-box bij Huize de Donk. Daar zorgen ze voor verdeling van de tekeningen onder de bewoners (ook die van  de aanleunwoningen).

Challenge

Wij dagen de jeugd van 12 t/m 18 jaar uit om een “Oranjefilmpje” te maken. De invulling hiervan is aan jullie, maar uiteraard: wel volgens de richtlijnen van het RIVM. Maak samen, op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar, een zo leuk mogelijk filmpje met een Oranje tintje. Ook dit mag je plaatsen op onze Facebookpagina of sturen naar ons e-mailadres om in aanmerking te komen voor een leuke prijs.

Koningsdag lekker thuisquiz

Helaas is er dit jaar geen jeu-de-boules toernooi mogelijk. Daarom presenteren we voor alle teams, gezinnen en volwassenen in Ulvenhout een heuse Koningsdag lekker thuisquiz via onze Facebookpagina. We willen zoveel mogelijk deelnemers uitnodigen om hieraan deel te nemen. Houd onze Facebookpagina en website in de gaten voor meer informatie.[2]

Thuistoost

Om 16.00 uur sluiten we Koningsdag 2020 af met de Nationale Toost: een drankje op ieders  gezondheid. Uiteraard moeten jullie deze keer wel zelf voor het drankje zorgen, want iedereen proost immers vanuit de eigen woning, tuin of balkon.

We hopen dat we op deze manier toch een oranjetintje aan Koningsdag 2020 kunnen geven.