Koningsdag

Programma Oranjevereniging Ulvenhout: Koningsdag  zaterdag 27 april 2019

By april 18, 2019februari 28th, 2022No Comments

Hijsen van de vlag

(Een vriendelijk verzoek aan de inwoners van Ulvenhout om de vlag uit te hangen).

09.00 uur hijsen van de vlag: op het terrein van de Pekhoeve.

Versierde fietsen: Na het hijsen van de vlag gaan we met de versierde fietsen en voorop Harmonie Constantia door het dorp. Aan alle kinderen de uitnodiging met een mooi versierde fiets om 08.45 uur naar de Pekhoeve te komen. Er is voor alle deelnemers een kleine attentie en de 3 mooist versierde fietsen komen in aanmerking voor een prijs.  Deze zullen direct na de tocht worden uitgereikt.

Kinderspelen: De spelen vinden plaats op het terrein van de Pekhoeve.

Groep 1 en 2 start direct na de prijsuitreiking van de versierde fietsen. Daarna de andere groepen (dit wordt omgeroepen).

Deelnemerskaarten zijn inmiddels via de scholen uitgereikt.

De punten worden opgeteld door de mensen aan de tafel van de Oranjevereniging: hierbij krijgt ieder kind een bonnetje voor een ijsje. Want uiteraard is er ook dit jaar voor elk kind na afloop een cadeautje en een lekker ijsje.

Peuters: De peuters kunnen dit jaar hun creativiteit kwijt tussen 10.00 tot 11.30 uur: natuurlijk onder het genot van een drankje, en na afloop een ijsje.

Snuffel mini-markt: Op de Pekhoeve kunnen kinderen vanaf groep 3 tot 14 jaar van 14.00 tot 16.30 uur de door hen niet meer gebruikte spullen, zoals speelgoed, stripboeken en dergelijke (op z’n hoogst € 5.00 per spulletje) te koop aanbieden. Het is niet toegestaan om dieren en echte handelsmerken te verkopen. En: Alleen kinderen mogen in de kraampjes staan.

Oranje Loterij: Om 15.00 uur is de trekking van de oranje loterij

Jeugd 12 t/m 16 jaar: Voor de tieners staat dit jaar een quiz op het programma: Uiteraard zijn er weer lekkere prijzen te winnen. Heb je zin? Kom dus voor een gezellige en sportieve middag met je vrienden en vriendinnen naar de Pekhoeve en doe tussen 14.00 uur en 16.30 uur mee aan de Oranje-quiz!

Jeu de boules toernooi: Om 15.30 uur wordt er gestart met het jeu de boules toernooi.

Hieraan zal door 44 teams worden deelgenomen.

De Oranjevereniging wenst alle deelnemers een gezellige, zonnige, feestelijke Koningsdag toe.